נושאי השיעור:
https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/gal-nac/marketing/lesson-12_25012012.pdf
- מדיניות המוצר - המשך
- רוויה (הרחבה) - אין צמיחה, רגישות למיתון, שיווק מבודל או שיווק מרוכז, חסם כניסה גבוה (או על ידי פילוח ושיווק מרוכז או על ידי עלויות נמוכות)
- דעיכה - מכירות יורדות בכלל השוק, עובר לפירמות קטנות ונישות, לעיתים יש תחייה מחודשת (וינטאג')
- תכנון לטווח ארוך
- תיאוריית BCG
- פרה - נתח שוק גבוה, צמיחה נמוכה, כדאי לחלוב
- כלב - נתח שוק נמוך, צמיחה נמוכה, כדאי להפטר
- כוכב - נתח שוק גבוה, צמיחה גבוהה, כדאי להשקיע
- ילד בעייתי - נתח שוק נמוך, צמיחה גבוה, כדאי להשקיע
- אריזה: שימושים של אריזה (הגנה, שיווק, ערך עצמי, שימוש נוח)
- עלויות של אריזה
- חלק ג' - שם המותג
- סמל מסחרי - עוזר ליצור בידול
- מיתוג - בידול באופן שלשם המותג יש ערך בפני עצמו
- רישום סמלים מסחריים - הגנה יותר טובה על שם המותג
- שיקולים: אסוציאציות חיוביות, שם זכיר
- שם פרטי מול שם משפחה
- מותגי מדבקה - מותגים פרטיים - יוצר נאמנות אבל מטיל את האחריות על החנות
- מדיניות ההפצה - צינורות ההפצה
- יתרונות: מימון, חלוקת סיכונים, נשיאה במאמצי השיווק, אכסון, טיפול בתשלומים קטנים, צמצום מספר הטרזקציות, השלמת מוצרים, איסוף מידע, ביקורת איכות.
- לוגיסטיקה - הפצה פיסית
- צמצום סך כל עלויות ההפצה (אחסון, הובלה, שירות וכו')
- שמירה על רמת שירות
https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/gal-nac/marketing/lesson-12_25012012.pdf
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה